Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy

Przedszkole nasze pracuje w oparciu o :

PROGRAM EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ "Nasze przedszkole"

Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby - Żabińskiej

Proponowany program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci jest przeznaczony do instytucjonalnie zorganizowanej pracy pedagogicznej z małymi dziećmi. Jego autorska koncepcja jest dostosowana do założeń nowej Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Program zakłada wspomaganie rozwoju dziecka poprzez świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniających się do aktywnego nabywania przez nie doświadczeń; przyzwalanie dziecku na rozwój zgodnie z jego indywidualnym programem oraz wyzwalanie w dziecku postawy twórczej, zdolnej do specyficznego spostrzegania, interpretowania i przekształcania otaczającej rzeczywistości.

PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO "Rośnij z Didasko"

Ryty Folejewskiej

Proponowany program jest oparty na edukacji wspie­rającej całościowy rozwój dziecka. Promuje szeroko pojęty rozwój rozumiany jako poczucie własnej wartości, ciekawość i niezależność emocjonalną dziecka, podkreśla indywidualność każdego dziecka, wzmacnia potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie. Niniejszy program kreuje sytuacje prowadzące do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych. Kształtuje takie właściwości rozwojowe, jak: zdolność obserwacji, pamięć, koncentracja, ciekawość, wyobraźnia, poznawanie zjawisk, potrzeba wyjaśniania, twórcza postawa wobec świata, satysfakcja i radość z rozwiązywania pro­blemów, indywidualny styl myślenia i działania.

Został opracowany zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 roku.

PROGRAM ADAPTACYJNY "Pierwsze kroki w przedszkolu"

opracowany przez mgr Iwonę Szymczak oraz mgr Monikę Wiśniewską

Program adaptacyjny „Pierwsze kroki w przedszkolu” został opracowany dla potrzeb dzieci nowoprzyjętych do przedszkola, niezależnie od wieku i będzie wprowadzany   w miesiącach : wrzesień, październik, listopad.

Program skierowany jest do :

  • nauczycieli i pracowników pomocniczych przedszkola, którzy stworzą warunki sprzyjające szybszemu przystosowaniu się dzieci do nowego środowiska;
  • dzieci, które rozpoczynają nowy etap życia;
  • rodziców, którzy decydują się na edukację przedszkolną swojego dziecka.

Cele główne programu :

  • umożliwienie dziecku „łagodnego” startu w grupie rówieśniczej oraz bezbolesnego rozstania się z rodzicami;
  • nawiązanie współpracy, bliższych kontaktów z rodzicami dziecka celem określenia wspólnych działań odnośnie adaptacji;

Cele szczegółowe programu :

  • budowanie wzajemnej więzi między nauczycielami, a rodzicami i dziećmi opartej na zaufaniu;
  • wspomaganie dziecka w procesie przystosowania się do życia w przedszkolu;
  • eliminowanie stresu adaptacyjnego;
  • zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa dzieci podczas adaptacji do przedszkola, grupy;
  • motywowanie dzieci do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem, grupą;
  • wykorzystanie informacji od rodziców na temat rozwoju, zachowań i upodobań dziecka;
  • rozwijanie umiejętności społecznych;
  • zmniejszenie lęku przed rozstaniem z rodzicami;

PROGRAM CZYTELNICZY "Czytamy dzieciom"

opracowany przez mgr Edytę Tutak

Współczesna cywilizacja to ekspansja telewizji i innych multimediów. Badania wykazały szkodliwość nadmiernego oglądania telewizji przez dzieci. Telewizja nie rozwija u dzieci myślenia, wiele programów wywołuje lęk i niepokój oraz znieczula na przemoc. Aby dziecko nauczyło się w sposób mądry korzystać z telewizji i komputera musi już w najmłodszym wieku otrzymać alternatywę w postaci innej, atrakcyjnej formy spędzania czasu - czytania. Dlatego powstał ten program.

Główne cele edukacyjne zawarte w programie:

  • kształcenie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiedzy i przeżyć;
  • kształtowanie pozytywnych wzorców spędzania czasu w tym nawyku czytania /słuchania;
  • dostarczenie wzorów pięknej, polskiej mowy;
  • nabywanie umiejętności analizowania informacji zawartych w literaturze dziecięcej;
  • wyrabianie u dzieci gotowości do czytania i pisania;
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
  • wypracowanie przez dzieci własnych sposobów i umiejętności radzenia sobie z takimi emocjami jak smutek, strach, zazdrość, złość;

Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności jest czynnością prawdziwie magiczną zaspokaja bowiem wszystkie potrzeby emocjonalne dziecka, znakomicie wspiera jego rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny, jest jedną z najskuteczniejszych strategii wychowawczych, a przy tym przynosi dziecku ogromną radość i pozostawia cudowne wspomnienia.Czytanie dzieciom jest nieodłącznym elementem pracy nauczyciela w przedszkolu i dlatego chciałabym włączyć do realizacji tego programu rodziców, dziadków oraz  starsze rodzeństwo swoich wychowanków.

PROGRAM realizowany na zajęciach RELIGII "Spotykam Jezusa" AZ-0-01/18

Dokument został przyjęty podczas posiedzenia Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski w Częstochowie w dniu 19 września 2018 roku.

Katecheza na tym etapie życia dziecka zmierza do wyposażenia go w wiedzę i umiejętności, które umożliwią mu odkrywanie Osoby Jezusa Chrystusa jako Syna Bożego i Przyjaciela wszystkich ludzi poprzez kształtowanie postawy zaufania. Program nauczania religii w przedszkolu oparty jest na strukturze roku liturgicznego. Wykorzystuje doświadczenia związane z poznawaniem głównych wydarzeń z życia Jezusa Chrystusa i ich świętowaniem w roku liturgicznym. Program zakłada, że w każdym roku edukacji w przedszkolu wykorzystywane będą te same opowiadania biblijne i te same święta roku liturgicznego. Za takim korzystaniem z nich przemawia naturalna potrzeba dziecka powracania do znanych wydarzeń. Na poszczególnych etapach wychowania przedszkolnego są one przekazywane z różnym poziomem uszczegółowienia i interpretacji w zależności od możliwości rozwojowych dziecka i opisane w zakładanych osiągnięciach.

Celem katechezy dzieci przedszkolnych jest ukazanie Osoby Jezusa - Syna Bożego i Przyjaciela wszystkich ludzi poprzez: poznawanie wybranych wydarzeń z życia Pana Jezusa opowiadanych w Ewangeliach i świętowanych w roku liturgicznym, odkrywanie związków pomiędzy świętowaniem zbawczych wydarzeń w roku liturgicznym i życiem ludzi oraz wprowadzanie w świętowanie zbawczych wydarzeń w roku liturgicznym w rodzinie, parafii i przedszkolu.