Rozkład dnia
Praca z dziećmi przebiega w zależności od warunków atmosferycznych w salach przedszkolnych bądź na świeżym powietrzu.
Proponowany rozkład dnia zaspokaja potrzeby małego dziecka i dostosowany jest do jego możliwości psychofizycznych.
6.00 - 8.20 Schodzenie się dzieci.
- zabawy dowolne realizujące pomysły i propozycje dzieci;
- praca indywidualna (dla dzieci zdolnych i wymagających wsparcia);
- kontakty indywidualne z rodzicami;
- ćwiczenia poranne;
8.20 - 8.30 Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczno - porządkowe.
8.30 - 8.50 Śniadanie.
8.50 - 9.00 Czynności higieniczno - porządkowe po śniadaniu.
9.00 - 11.20 Zajęcia programowe.
- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowanych do jego możliwości, rozwijających zainteresowania i zdolności - praca z całą grupą, działania zespołowe oraz indywidualne;
- zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne wg zestawu;
- zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub sali;
- wycieczki, spacery, poznawanie najbliższego otoczenia;
11.20 - 11.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno – porządkowe.
11.30 - 12.00 Obiad.
12.00 - 12.10 Czynności higieniczno - porządkowe po obiedzie.
12.10 - 14.20 Poobiedni relaks; zabawy w sali lub na powietrzu.
- w grupach młodszych leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, ulubionych bajek czytanych przez nauczyciela lub w formie słuchowisk;
- w grupach starszych wyciszenie, krótki odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, ulubionych bajek czytanych przez nauczyciela lub w formie słuchowisk;
- praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych;
- propozycje dodatkowych zadań dla zainteresowanych dzieci;
- warsztaty rozwoju kreatywności dziecka metodą K. Orffa oraz gimnastyka korekcyjna ( zajęcia dodatkowe finansowane z budżetu miasta );
14.20 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczno - porządkowe.
14.30 - 14.50 Podwieczorek.
14.50 - 15.00 Czynności higieniczno - porządkowe po podwieczorku.
15.00 - 17.00 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci.
- zabawy dowolne realizujące pomysły i propozycje dzieci, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie;
- praca indywidualna:
- kontakty indywidualne z rodzicami;
- rozchodzenie się dzieci;
W godzinach realizacji podstawy programowej - 8.00 - 13.00 :
- religia
- język angielski