grupa II "Kotki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców :
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Klaudia i Pani Dorota - kotki207pm@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Listopad w grupie "Kotków"
Tydzień I „Baśnie, bajki, bajeczki”
- wysłuchamy opowiadania ”Czerwony Kapturek” w opracowaniu M. Potoki;
- wysłuchamy wiersza „Pogodna jesień” - porozmawiamy na temat jego treści;
- zapoznamy się z piosenką tygodnia „W krainie baśni” i nauczymy się jej śpiewać;
- nauczymy się śpiewając i ilustrować ruchem piosenkę „My jesteśmy krasnoludki”;
- urządzimy kącik biblioteki w baśnie i bajki;
- pójdziemy do kina na bajkę „Kicia Kocia ma braciszka”;
- utrwalimy znajomość posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni na podstawie zabawy gdzie schował się krasnoludek?;
- wysłuchamy opowiadania „Bal Postaci z bajek” M. Potoki i odpowiemy na pytania związane z tekstem;
- będziemy nazywać i wskazywać na obrazkach postacie bajkowe;
- będziemy uczestniczyć w balu postaci bajkowych w naszej grupie;
- wysłuchamy opowiadania „Trzy świnki” w opracowaniu M. Potoki i będziemy pomagać budować domek świnkom - bawiąc się w zabawę matematyczną „Budujemy domek dla świnek”;
- rozwiążemy zagadki na temat bohaterów bajek i baśni;
- wykonamy pracę plastyczno-techniczną „Książeczka z bajkami” różnymi technikami plastycznymi;
Tydzień II „Jesień w moim mieście, w mojej małej ojczyźnie”
- „Jesień wokół nas” - będziemy rozwijać i doskonalić umiejętność tworzenia wypowiedzi na dany temat, z wykorzystaniem ilustracji;
- „Dary jesieni” będziemy doskonalić umiejętności: klasyfikowania według określonej cechy oraz układania rytmów z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
- „Gimnastyka buzi i języka” w zabawie słuchowej będziemy usprawniać aparat artykulacyjny;
- „Mieszkam w Łodzi” będziemy rozwijać poczucie tożsamości lokalnej, omówimy kolory i symbol herbu naszego miasta;
- „Symbole narodowe” na podstawie treści wiersza będziemy rozwijać wiedzę o Polsce;
- „Fabryka wzruszeń” dowiemy się co wydarzyło się 11 listopada i dlaczego obchodzimy wtedy Narodowe Święto Niepodległości;
- będziemy uczestniczyć w uroczystości z okazji Dnia Odzyskania Niepodległości;
- będziemy rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 1-4 z wykorzystaniem liczmanów (np. szyszki, orzechy, patyczki);
Tydzień III „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
- wysłuchamy opowiadania „Szara kredka” Małgorzaty Potoki i porozmawiamy różnic i podobieństw oraz tolerancji;
- będziemy uczyć się samodzielności w ubieraniu się i rozbieraniu;
- będziemy uczestniczyć w warsztatach w Muzeum Włókiennictwa „Na czym stoimy”;
- poznamy piosenkę tygodnia „Jesteśmy tacy sami”;
- będziemy się bawić w zabawy rozwijające zmysły takie jak: „Kogo wołam?”, „Na migi”, „Przyjemne - nieprzyjemne”;
- wysłuchamy wiersza „Kredka” i będziemy rozmawiać na temat jego treści;
- nauczymy się zabawy paluszkowej „Mam dwie rączki” (M. Potoki);
- rozwiniemy umiejętność pracy w grupie;
- wzbogacimy wiedzę na temat jeży;
- będziemy uczestniczyć w warsztatach „Na czym stoimy”;
- będziemy rozwiązywać zagadki o kredkach;
- zapoznamy się z pojęciem para, będziemy się bawić w zabawie dydaktycznej Czy to para czy nie para ?oraz dobierać rękawiczki do pary;
- zapoznamy się z pojęciem tolerancja na podstawie opowiadania - „Szara kredka” Małgorzaty Potoki;
- wykonamy prace plastyczną kredką, usprawniając motorykę małą;
TYDZIEŃ IV „Nasze inspiracje”
- „Misio pysio” będziemy rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową układając obrazek z 4 lub 6 części;
- będziemy doskonalić sprawność ruchową w zabawie „Rzut do celu”;
- „Pod, obok, na, przed, za” - w zabawie z naszymi ulubionymi misiami będziemy doskonalić umiejętność wykorzystywania pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni;
- „Magiczny kształt” z wykorzystaniem zmysłów: dotyku, wzroku poznamy kształt figury geometrycznej: trójkąt;
- „Magia ekranu” na podstawie usłyszanej treści opowiadania będziemy kształtować umiejętność wyrażania myśli w formie wypowiedzi ustnej o ulubionych programach telewizyjnych dla dzieci;
- „Mój kochany miś” wykonamy pracę plastyczną z wykorzystaniem materiałów o różnej fakturze;
- w zabawie „Pląs - stary niedźwiedź mocno śpi” będziemy uczestniczyć w aktywnościach ruchowych przy muzyce;
Uczestniczymy w następujących wydarzeniach:
- ogólnopolska kampania "Dzieciństwo bez Przemocy", która organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci;
- 19 listopada „Kolorowa środa - czerwona” - zabawy wokół koloru czerwonego.
Realizujemy zadania VII edycji projektu czytelniczego "Wkręceni w czytanie - rajd po zdrowie" z wykorzystaniem literatury dziecięcej, w której przedstawione są przykłady dbania o zdrowie.
