grupa II "Kotki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców :
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Klaudia i Pani Dorota - kotki207pm@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Grudzień w grupie "Kotków"
Tydzień I „Zdrowo i kolorowo - zimową porą”
- będziemy nabywać umiejętności rozumienia istoty zjawisk atmosferycznych, pory roku - zima;
- „Czapka, rękawiczki, szalik” - zadbamy o zdrowie w zimowe dni;
- „Pierwszy śnieg” - udoskonalimy umiejętności poczucia rytmu podczas zabawy z piosenką;
- będziemy rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 1-4 z wykorzystaniem liczmanów;
- „Jaka to barwa” będziemy utrwalać umiejętność rozpoznawania i nazywania barw podstawowych;
- Magiczna barwa - zieleń” - będziemy kształtować umiejętność tworzenia barwy pochodnej z wykorzystaniem farb w kolorach: żółtym i niebieskim;
- „Magia barw - świąteczna choinka” wykonamy pracę plastyczną z wykorzystaniem farb i wyklejanki;
Tydzień II „Nadchodzi zima”
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej "Śnieg" i będziemy rozmawiać o zimie;
- zapoznamy się z tradycją Mikołajek - dowiemy się jaka jest jej geneza;
- wysłuchamy fragmentu wiersza M. Majewskiego „Rok na karuzeli” będziemy rozmawiać na temat tekstu wiersza, dostrzegać cykliczność pór ;
- będziemy rozpoznawać zimę na obrazkach przedstawiających cztery pory roku;
- będziemy rozwiązywać zagadki słowne o zimie i wskazywać odpowiedzi na obrazku;
- wysłuchamy wiersza „Zima” i będziemy wypowiadać się na jego temat;
- będziemy rozwijać spostrzegawczość poprzez porównywanie kształtów różnych śnieżynek;
- będziemy rysować bałwana słuchając rymowanki.
- nauczymy się piosenki „Zima białą” - będziemy ja ilustrować ruchem;
- wykonamy pracę plastyczną „Zimowy krajobraz” - z wykorzystaniem farb.
- narysujemy list do Świętego Mikołaja i wyślemy go;
- będziemy rozwijać umiejętności matematyczne uczestnicząc w zabawie „Ile jest śnieżynek”;
- będziemy dorysowywać brakujące elementy rysunku bałwanka;
Tydzień III „Zimowy świat - pomagamy zwierzętom”
- „Sposoby na zimę” będziemy nabywać umiejętności poruszania się w takt muzyki podczas zabawy ruchowej do piosenki;
- będziemy rozwijać sprawność manualną podczas wykonywania pracy plastycznej „Ptasia stołówka” i zadbamy o ptaki przylatujące do przedszkolnego ogródka przygotowując dla nich smakołyki na chłodne dni;
- posłuchamy ptasiego zimowego koncertu i poznamy głosy wróbla, sikory bogatki;
- „Lusterka” podczas zabawy w parach będziemy rozwijać umiejętność wyrażania emocji za pomocą gestów, mimiki;
- „Magiczny kształt” z wykorzystaniem zmysłów: dotyku, wzroku będziemy doskonalić umiejętność rozpoznawania i nazywania kształtu figury geometrycznej: koło;
- „Rzut do celu” będziemy doskonalić sprawność ruchową w zabawie z wykorzystaniem piłek i woreczków;
- „Dłoń do ciała” (A. Kornacka) będziemy rozwijać motorykę dużą oraz orientację w schemacie ciała;
- będziemy kształtować umiejętności komunikacyjne rozmawiając na temat kulturalnego zachowania i formach grzecznościowych, m.in. podczas zabawy przy piosence „Dzień dobry”;
Tydzień IV „Święta, Święta”
- zapoznamy się z tradycjami świątecznymi;
- będziemy uczyć się składania świątecznych życzeń;
- będziemy recytować wiersze oraz śpiewać piosenki podczas uroczystości choinkowej;
- będziemy wspólnie ubierać choinkę;
- poznamy kolędę „Przybieżeli do Betlejem” będziemy grać refren na grzechotkach;
- wykonamy prace plastyczną „Choinka”, usprawniając motorykę małą;
- wysłuchamy wiersza „Wesoła choinka” T. Kubiaka - będziemy go rytmizować oraz śpiewać;
- wysłuchamy wiersza „Święta w domu”, dowiemy się jak dzieci spędzają święta w domu;
- wysłuchamy opowiadania E. Stadtmüller „Święta”, będziemy rozmawiać na temat tradycji i zwyczajów świątecznych w różnych regionach Polski;
- będziemy rozwijać motorykę małą wykonując łańcuch z pasków kolorowego papieru;
- będziemy rozwijać spostrzegawczość wyszukując dwie takie same bombki;
- wykonamy ozdoby świąteczne na kiermasz;
- będziemy bawić się przy piosence „Choinka”;
- będziemy rozwijać umiejętności matematyczne uczestnicząc w zabawie „Policz, ile jest bombek”;
