Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

grupa II "Kotki"

Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580

Kontakt e - mail dla Rodziców :

Grudzień w grupie "Kotków"

Tydzień I „Zdrowo i kolorowo - zimową porą”

  • będziemy nabywać umiejętności rozumienia istoty zjawisk atmosferycznych, pory roku - zima;
  • „Czapka, rękawiczki, szalik” - zadbamy o zdrowie w zimowe dni;
  • „Pierwszy śnieg” - udoskonalimy umiejętności poczucia rytmu podczas zabawy z piosenką;
  • będziemy rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 1-4 z wykorzystaniem liczmanów;
  • „Jaka to barwa” będziemy utrwalać umiejętność rozpoznawania i nazywania barw podstawowych;
  • Magiczna barwa - zieleń” - będziemy kształtować umiejętność tworzenia barwy pochodnej z wykorzystaniem farb w kolorach: żółtym i niebieskim;
  • „Magia barw - świąteczna choinka” wykonamy pracę plastyczną z wykorzystaniem farb i wyklejanki;

Tydzień II „Nadchodzi zima”

  • wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej "Śnieg" i będziemy rozmawiać o zimie;
  • zapoznamy się z tradycją Mikołajek - dowiemy się jaka jest jej geneza;
  • wysłuchamy fragmentu wiersza M. Majewskiego „Rok na karuzeli” będziemy rozmawiać na temat tekstu wiersza, dostrzegać cykliczność pór ;
  • będziemy rozpoznawać zimę na obrazkach przedstawiających cztery pory roku;
  • będziemy rozwiązywać zagadki słowne o zimie i wskazywać odpowiedzi na obrazku;
  • wysłuchamy wiersza „Zima” i będziemy wypowiadać się na jego temat;
  • będziemy rozwijać spostrzegawczość poprzez  porównywanie kształtów różnych śnieżynek;
  • będziemy rysować bałwana słuchając rymowanki.
  • nauczymy się piosenki „Zima białą” - będziemy ja ilustrować ruchem;
  • wykonamy pracę plastyczną „Zimowy krajobraz” - z wykorzystaniem farb.
  • narysujemy list do Świętego Mikołaja i wyślemy go;
  • będziemy rozwijać umiejętności matematyczne uczestnicząc w zabawie „Ile jest śnieżynek”;
  • będziemy dorysowywać brakujące elementy rysunku bałwanka;

Tydzień III „Zimowy świat - pomagamy zwierzętom”

  • „Sposoby na zimę” będziemy nabywać umiejętności poruszania się w takt muzyki podczas zabawy ruchowej do piosenki;
  •  będziemy rozwijać sprawność manualną podczas wykonywania pracy plastycznej „Ptasia stołówka” i zadbamy o ptaki przylatujące do przedszkolnego ogródka przygotowując dla nich smakołyki na chłodne dni;
  • posłuchamy ptasiego zimowego koncertu i poznamy głosy wróbla, sikory bogatki;
  • „Lusterka” podczas zabawy w parach będziemy rozwijać umiejętność wyrażania emocji za pomocą gestów, mimiki;
  • „Magiczny kształt” z wykorzystaniem zmysłów: dotyku, wzroku będziemy doskonalić umiejętność rozpoznawania i nazywania kształtu figury geometrycznej: koło;
  • „Rzut do celu”  będziemy doskonalić sprawność ruchową w zabawie z wykorzystaniem piłek i woreczków;
  • „Dłoń do ciała” (A. Kornacka) będziemy rozwijać motorykę dużą oraz orientację w schemacie ciała;
  • będziemy kształtować umiejętności komunikacyjne rozmawiając na temat kulturalnego zachowania i formach grzecznościowych,  m.in. podczas zabawy przy piosence „Dzień dobry”;

Tydzień IV „Święta, Święta”

  • zapoznamy się z tradycjami świątecznymi;
  • będziemy uczyć się składania świątecznych życzeń;
  • będziemy recytować wiersze oraz śpiewać piosenki podczas uroczystości choinkowej;
  • będziemy wspólnie ubierać choinkę;
  • poznamy kolędę „Przybieżeli do Betlejem” będziemy grać refren na grzechotkach;
  • wykonamy prace plastyczną „Choinka”, usprawniając motorykę małą;
  • wysłuchamy wiersza „Wesoła choinka” T. Kubiaka - będziemy go rytmizować  oraz śpiewać;
  • wysłuchamy wiersza „Święta w domu”, dowiemy się jak dzieci spędzają święta w domu;
  • wysłuchamy opowiadania E. Stadtmüller „Święta”, będziemy rozmawiać na temat tradycji i zwyczajów świątecznych w różnych regionach Polski;
  • będziemy rozwijać motorykę małą wykonując łańcuch z pasków kolorowego papieru;
  • będziemy rozwijać spostrzegawczość wyszukując dwie takie same bombki;
  • wykonamy ozdoby świąteczne na kiermasz;
  • będziemy bawić się przy piosence „Choinka”;
  • będziemy rozwijać umiejętności matematyczne uczestnicząc w zabawie „Policz, ile jest bombek”;