grupa II "Kotki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców :
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Klaudia i Pani Dorota - kotki207pm@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Wrzesień w grupie "Kotków"
Serdecznie witamy wszystkie Kochane Kotki i ich rodziców po wakacyjnej przerwie! Mamy nadzieje, że wypoczęci i z uśmiechem na twarzy wracacie w nasze przedszkolne progi. Szczególnie ciepło witamy naszych nowych podopiecznych, którym życzymy szybkiej adaptacji. Wszystkim „Kotkom” życzymy dużo radości wspaniałej zabawy, nabywania szeregu nowych umiejętności i zdolności, dużo sukcesów oraz nawiązywania wspaniałych przyjaźni w nadchodzącym roku szkolnym.
Tydzień I „Co słychać w przedszkolu?”
- wysłuchamy opowiadania Anity Głowieńskiej „Kicia Kocia” „Nasze przedszkole”;
- przypomnimy zasady obowiązujące w przedszkolu;
- poznamy pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu;
- będziemy się wzajemnie poznawać i integrować poprzez zabawy „Mały kotek”, „Poznajemy imiona”, „Dzień dobry.” „Witam Was wszystkich” i inne;
- dowiemy się gdzie odkładać poszczególne zabawki;
- poznamy kąciki zainteresowań znajdujące się w naszej sali;
- będziemy dbać o higienę osobistą, nauczymy się poprawnie myć rączki;
- będziemy uczyć się samodzielności ,podejmiemy próby samodzielnego zdejmowania i zakładania bucików oraz pozostałej części garderoby;
- wysłuchamy wiersza Iwony Fabiszewskiej „Przygoda misia”
- nauczymy się śpiewać i ilustrować ruchem piosenkę „Nasze przedszkole”
- wykonamy prace plastyczną „Kot”;
Tydzień II „Poznajemy siebie i odkrywamy swoje talenty”
- będziemy kształtować poczucie własnej wartości i odkrywać talenty w nawiązaniu do opowiadania „Kropka” o dziewczynce Vashti („The Dot” Peter H. Reynolds);
- będziemy rozwijać umiejętności rozpoznawania i przeżywania emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu, pogadanka o emocjach: zaufanie, przyjaźń na podstawie książki „Co robią uczucia?” (T. Oziewicz) z wykorzystaniem ilustracji (A. Zając);
- będziemy rozwijać sprawność motoryczną oraz umiejętność reagowania ruchem na pojawienie się i wyciszenie muzyki podczas zabawy ruchowej przy piosence „Kiedy gra muzyka” (A. Kornacka);
Tydzień III „Poznajemy nasze supermoce”
- będziemy przestrzegać zasad obowiązujących w grupie rówieśniczej, wspólne stworzenie i podpisanie odbiciem rąk kodeksu grupowego;
- poznamy swoje mocne strony;
- dowiemy się jak rozwijać swoje zainteresowania i talenty;
- wysłuchamy opowiadania A,Widzewskiej „Talent”;
- będziemy szukać swoich zalet w różnych aktywnościach;
- będziemy uczestniczyć w zabawach z okazji „Dnia Kropki”;
- wysłuchamy opowiadania „Kropka”;
- będziemy się bawić z piosenką „Moje ciało”;
- będziemy nabywać umiejętności nazywania poszczególnych części garderoby;
- będziemy rozwijać umiejętność uważnego słuchania;
- będziemy kształtować umiejętności nazywania zabawek znajdujących się w sali ;
- będziemy rozwijać sprawność manualną poprzez kolorowanie;
Tydzień IV i V „Nadeszła jesień”
- będziemy rozwijać umiejętności integrowania się z dziećmi w grupie przy zabawie ruchowej z piosenką pt. „Maszerują dzieci” (muz., sł. T. Klaman);
- poznamy i utrwalimy umiejętności znajomości zasad bezpieczeństwa w szatni i podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spaceru;
- będziemy kształtować umiejętności samoobsługowe w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu podczas przygotowywania się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer w pobliżu przedszkola;
- będziemy nabywać umiejętność obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie jesienią poprzez obserwacje roślin w ogrodzie przedszkolnym i w parku podczas spaceru;
- „Co słyszymy?” będziemy rozwijać umiejętności reagowania ruchem na dźwięki w zabawie muzycznej z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych;
- Będziemy rozwijać umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rodzaju;
- „Dary jesieni” będziemy uczestniczyć w zabawie dydaktycznej z wykorzystaniem, np. kasztanów, żołędzi, liści;
- „Pani Jesień” - będziemy kształtować umiejętność podejmowania twórczych czynności manualnych w tworzeniu pracy plastycznej;
- „Dzień Jabłka - jesień w sadzie” - będziemy kształtować zdrowe nawyki żywieniowe w ramach realizowania założeń planu przedszkola na rok szkolny 2025/2026 „W zdrowym ciele zdrowy duch. Rozwijanie poprzez ruch i zdrowe odżywianie”;