KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

TERAPIA PEDAGOGICZNA

Zainteresowanych Rodziców zapraszamy do kontaktu indywidualnego z Panią Edytą oraz Panią Anią - terapiaprzedszkole207@gmail.com

Zapraszam do wspólnej zabawy:

  • zabawa „List gończy”- uczestnicy siedzą w kręgu, pierwsza osoba mówi „uwaga, poszukuje się osoby o niebieskich oczach, jasnych włosach, ubranej w biały sweter; poszukiwana osoba milczy tak długo, aż grupa wywoła jej imię; teraz ona ogłasza kolejny list.; zabawa trwa tak długo, aż wszyscy zostaną wywołani;
  • ćwiczenia sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej - dziecko powtarza za rodzicem wierszyk z równoczesnym nazywaniem poszczególnych palców; ten pierwszy - to dziadziuś, a obok - babunia, największy to tatuś, a przy nim mamunia; to jest - dziecinka mała;  tralalala la, la; a to jest - moja rączka cała; tralalala la, la; dziecko obrysowuje swoją dłoń na kartce papieru, wycina narysowaną dłoń, następnie, rodzic wpisuje na każdym palcu imiona członków rodziny najbliższych i dalszych;
  • zabawa „Utrwalanie imion” -  Rodzic odwraca narysowaną dłoń, dziecko wskazuje jakiś palec; starsze dziecko odczytuje imię, wymienia głoski w nazwie imienia; młodsze dziecko dzieląc imię na sylaby klaszcze w dłonie, podskakuje, puk palcami w stół, tupie nogą itp.
  • ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną; zabawa ruchowa „Poruszam się jak ….? - Rodzic mówi np. poruszasz się jak piłka, zając, kot, piłka, słoń itp.
  • zapraszam dzieci do utrwalenie pojęć prawa, lewa, góra, dół przy piosence „Prawa lewa - https://www.yutube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
  • ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie; zabawa „Magiczna siła” - płytkie pudełko, wypełnij piaskiem (tak, aby zakryło dno) i włóż do niego jeden magnes;  teraz drugim magnesem, umieszczonym od spodu pudełka, wprowadzaj w ruch ten, który znajduje się w piasku; w ten sposób możecie tworzyć w piasku labirynty, mozaiki i inne ślady;
  • ćwiczenia analizy głoskowej i słuchu fonematycznego - zabawa - dziecko dobiera do pary słowa rozpoczynające się n tę głoskę np. oko – ołówek, mucha – motyl, dzik – dzięcioł, cytryna – cebula itp.
  • zabawa „Byłam w sklepie i kupiłam…” – uczestnicy siedzą w kręgu, każdy po kolei wypowiada zdanie – kierowane do innego uczestnika zabawy po lewej stronie, można wypowiedzieć jej imię; Moniko; byłam w sklepie i kupiłam np. nożyczki – pokazuje ruch (przez cały czas trwania zabawy) jaki wykonujemy przy cięciu nimi (oprócz poprzedniego) dopiero wtedy, gdy sąsiad mu go pokaże;
  • zabawa „zamrażanie i odmrażanie” – zamarznięci uczestnicy stoją w kręgu; prowadzący włącza muzykę i wymienia części ciał, która odmraża się, a więc może się poruszać; każdy porusza się na swój sposób; poruszają się kolejne części ciała (palce, dłonie, ręka, tyłów, głowa); potem następuje zamarzanie, czyli unieruchomienie kolejnych części ciała;
  • „Pantomima - czyszczenie budki telefonicznej” - każda osoba ma kawałek papieru o wymiarach 50x 50 cm; gracze ustawiają się przed swoimi kwadratami; prowadzący informuje „jesteście czyścicielami okien, a przed wami jest bardzo brudna budka telefoniczna; trzeba ją wymyć, wszystkie zewnętrzne powierzchnie i kąciki w środku” - wszyscy pracują przy dźwiękach wolnej lub skocznej muzyki;

MATERIAŁY DODATKOWE - pliki pdf do pobrania :