Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

grupa I "Kotki"

Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580

Kontakt e - mail dla Rodziców:

Maj w grupie "Kotków"

Tydzień I „Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?”

  • poznamy ciekawe miejsca i budowle w miejscowości ich zamieszkania;
  • dowiemy się jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej;
  • dowiemy się jakie nazwy mają budynki użyteczności publicznej;
  • poznamy ciekawe miejsca i budowle w Europie;
  • poznamy ciekawe miejsca i budowle na świecie;
  • dowiemy się jakimi środkami transportu można podróżować;
  • dowiemy się jakie są charakterystycznych cechy miasta;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej „Podróże biedronki Dwukropki”;
  • wysłuchamy utworów Krystyny Gowik: "To tu", "Magiczne miejsce", wierszyka Krzysztofa Sąsiadka "Okulary" oraz wiersza Barbary Szelągowskiej "Moja miejscowość";
  • wysłuchamy piosenki: "Po przygodę" i będziemy ją śpiewać;
  • wykonamy pracę plastyczną : Widok mojej miejscowości. Miejsce, w którym chciałbym/chciałabym mieszkać;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: cześć, jestem z…, w moim wymarzonym miejsc;
  • będziemy obserwować piękno krajobrazu w miejscu zamieszkania;
  • odbywając wycieczki w formie opowieści ruchowych do wybranych krajów Europy;

Tydzień II „ Czyim domem jest łąka?”

  • dowiemy się dlaczego żaba jest zielona i jakie są jej umiejętności;
  • poznamy jakie dźwięki można usłyszeć na łące;
  • dowiemy się jak nazywają się i jak wyglądają najbardziej znane kwiaty rosnące na łące;
  • dowiemy się jak nazywają się najbardziej znane gatunki motyli;
  • dowiemy się co jest charakterystycznego w budowie motyli i niektórych owadów;
  • dowiemy się jakie zwierzęta mieszkają na łące;
  • dowiemy się jakie kolory i kwiaty lubi pszczoła;
  • dowiemy się jak wygląda ul;
  • dowiemy się jak powstaje miód;
  • jakie są rodzaje miodów i czym się różnią od siebie;
  • dowiemy się kto to jest pszczelarz i jak wygląda jego strój;
  • dowiemy się co to znaczy ochrona przyrody i dlaczego należy dbać o przyrodę;
  • dowiemy się jakie rośliny podlegają ochronie ścisłej, a jakie ochronie częściowej;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Urodzinowy strój żabki";
  • wysłuchamy piosenki :Kto mieszka na łące i będziemy ją śpiewać;
  • wykonamy prace plastyczne: "Pszczoła" oraz "Zielona żabka na wiosennej łące";
  • namalujemy łąkę folią bąbelkową;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: gdzie ukryła się zielona żabka, wiosenne zabawy żabek, urodziny żabki, para dla motyla, poznajemy miłka wiosennego, zapachy łąki, rumianki na małe ranki, malujemy motyle, liczymy motyle;

Tydzień III „Czego życzę rodzicom?”

  • dowiemy się kiedy obchodzimy Dzień Matki, a kiedy Dzień Ojca;
  • dowiemy się jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata;
  • dowiemy się jak nazywają się poszczególni członkowie rodziny;
  • dowiemy się w jaki sposób można okazać miłość i przywiązanie rodzicom;
  • dowiemy się jakie niespodzianki mogą przygotować dzieci z okazji święta rodziców;
  • dowiemy się co można robić z rodzicami w wolnym czasie w domu i poza nim;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Wspomnienia z rodzinnego albumu";
  • wysłuchamy wierszy i utworów Krystyny Datkun-Czerniak "Dla mamy", Bożeny Formy "Z mamą w kuchni", Krzysztofa Sąsiadka "Rodzina";
  • wysłuchamy piosenki „A ja wole moja mamę” i nauczymy się ją śpiewać;
  • wykonamy prace plastyczne: obrazek dla mamy oraz portret mojej mamy i portret mojego taty;
  • wykonamy upominki dla rodziców: bransoletkę dla mamy i wazonik dla taty;
  • będziemy brać udział w warsztatach dla mamy i taty, na których wykonamy torby z nadrukiem;
  • uczestnicząc w zabawach: jak spędziłeś wczorajszy dzień?, robimy bukiety, Ojciec Wirgiliusz, rodzinna majówka, co robi tata? co lubię robić z mamą, a co z tatą, prezenty dla mamy, prezenty dla taty, koncert dla mamy;
  • zastanowimy się, w czym dzieci mogą pomóc tacie, a w czym mamie;
  • będziemy rozwiązywać zagadki;
  • będziemy opowiadać o ulubionych wspólnych zajęciach z rodzicami;

Tydzień IV „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”        

  • dowiemy się jakie są ulubione zabawy dzieci;
  • dowiemy się co to jest przyjaźń i jakie zachowania można uznać za przyjacielskie;
  • dowiemy się jak sprawić niespodziankę chorej koleżance/ choremu koledze;
  • dowiemy się co oznacza słowo niepełnosprawność;
  • dowiemy się jak można pomagać ludziom niepełnosprawnym;
  • dowiemy się co to jest język migowy;
  • dowiemy się jakie słowa sprawiają radość innym;
  • dowiemy się jak wyglądają dzieci mieszkające w innych częściach świata i w co lubią się bawić;
  • dowiemy się kiedy i jak obchodzimy Dzień Dziecka oraz jakie marzenia mają dzieci;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Przyjaciele z piaskownicy", wiersza Iwony Róży Salach "Adaś i koledzy" oraz rymowanki Iwony Fabiszewskiej "Mój przyjaciel";
  • wysłuchamy piosenki "Cztery strony świata" i będziemy ją śpiewać;
  • wykonamy pracę plastyczną: "Portret mojego przyjaciela";
  • wykonamy plakat: "Ulubione zabawy dzieci";
  • będziemy rozmawiać o przyjaźni i poszukamy przykładów przyjacielskiego zachowania w grupie przedszkolnej;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach dramowych i zabawach dydaktycznych;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: jaka to czynność? głos przyjaciela, moje rodzeństwo, co lubi moje rodzeństwo, co to znaczy niepełnosprawność, w świecie ciszy, zabawa w tropicieli, różni, a jednak tacy sami, gdzie mieszkają dzieci;