grupa I "Kotki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców:
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Klaudia - kotki207pm@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Czerwiec w grupie "Kotków"
Tydzień I „Co potrafią zwierzęta?”
- dowiemy się jak wyglądają i co potrafią wybrane zwierzęta;
- dowiemy się jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie;
- dowiemy się dlaczego dżdżownica jest przyjacielem ogrodnika;
- dowiemy się jakie zwierzęta pływają, latają, poruszają się po ziemi;
- dowiemy się jakie ubarwienie mają zwierzęta i jakie znaczenie ma ubarwienie zwierząt;
- dowiemy się co to znaczy ochrona zwierząt ;
- dowiemy się jakie zwierzęta podlegają ochronie gatunkowej ;
- dowiemy się dlaczego trzeba chronić zwierzęta zagrożone wyginięciem;
- wysłuchamy opowiadania "Najwspanialsze zwierzaki";
- wysłuchamy piosenki "Kto jest naj" i będziemy ją śpiewać;
- wykonamy pracę plastyczną "Słoń" i "Dżdżownica" w ogrodzie;
- będziemy oglądać książki, albumy o zwierzętach oraz zdjęcia przedstawiające zwierzęta;
- będziemy grać w memory ze zwierzętami, dobierając obrazki w pary;
- będziemy składać obrazek w całość i słuchając ciekawostek o papudze;
- będziemy klasyfikować rysunki zwierząt na te, które latają, pływają i poruszają się po ziemi;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: poznajemy zwierzęta, jakie to zwierzę, jaki masz nastrój?
Tydzień II „Co mogę robić latem?”
- jakie są charakterystyczne cechy krajobrazu w lecie ;
- jakie kwiaty kwitną latem − co to jest piknik i jak można spędzać czas na pikniku;
- jak obserwować drobne zwierzęta ;
- co to jest tęcza i jakie ma kolory;
- kiedy na niebie można zobaczyć tęczę ;
- jak artyści przedstawiają lato na obrazach ;
- jak możemy spędzać czas nad morzem/ w górach/ nad jeziorem/ w lesie/ pod namiotem;
- dlaczego jedne przedmioty toną, a drugie utrzymują się na powierzchni wody;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Rodzinny piknik" oraz wiersza Iwony Fabiszewskiej "Wakacyjne marzenia";
- wysłuchamy piosenki "Co daje lato" i będziemy ją śpiewać;
- wykonamy prace plastyczne "Łódka" oraz "Tęczowy obrazek";
- będziemy oglądać pocztówki przedstawiające krajobrazy w różnych porach roku i wybierać te, na których jest krajobraz w porze letniej;
- będziemy nazywać czynności, które można wykonywać w różnych miejscach: nad morzem, w górach, w lesie, nad jeziorem;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: morze czy rzeka, muszle i ich cienie, krajobraz górski, żaglówki, odpoczynek nad jeziorem, wakacyjne plany, kiedy pada deszcz;
Tydzień III „Jak dać przedmiotom drugie życie?”
- dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały papierowe;
- dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe;
- dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały metalowe;
- dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały szklane;
- dowiemy się jak zrobić własną zabawkę z materiałów przeznaczonych do recyklingu;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Drugie życie przedmiotów";
- wysłuchamy piosenki "Prezenty dla Ziemi" i będziemy ją śpiewać z uzyciem instrumentów perkusyjnych;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: Witaj, Plastiludku, Co z tego zrobię?, Galeria plastikowej sztuki nowoczesnej;
- będziemy uczestniczyć w eksperymentach i obserwacjach: słoik, błyszcząca kula;
- uczestnicząc w rozmowie kierowanej "Rady na odpady";
- wykonamy pracę plastyczną "Ekozabawki";
Tydzień IV „Za co kocham wakacje?”
- dowiemy się w jakich miejscach można wypoczywać latem;
- dowiemy się jakimi środkami transportu można wybrać się na wakacje;
- dowiemy się jakie pamiątki można przywieźć z wakacji;
- dowiemy się kogo nazywa się przyjacielem i co można ofiarować przyjacielowi na pamiątkę;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Odliczanie do wakacyjnego wyjazdu";
- wysłuchamy wierszy: Jadwigi Koczanowskiej "Nie wolno!" Urszuli Kozłowskiej "Wesoły";
- wysłuchamy piosenki "Wakacyjny start" i ją śpiewając;
- będziemy opowiadać historyjkę obrazkową o wakacjach;
- wykonamy prace plastyczne "Moje wymarzone wakacje" oraz "Pamiątka dla przyjaciela";
- będziemy uczestniczyć w zabawach: kolorowe pociągi, wakacyjne podróże, wakacyjny plecak, bieg brzegiem morza, czym pojedziemy na wakacje?, gońcie mnie!, echo, zmień miejsce, na szlaku w górach, wracamy z podróży, poszukiwanie ukrytego skarbu, poszukaj przyjaciela, nasz krąg, pożegnanie, o czym szumi muszla, pakujemy walizki;
- będziemy przeglądać pocztówki, przewodniki, mapy i albumy i poznając ciekawe miejsca, które warto zwiedzić podczas wakacyjnych podróży z rodzicami;
- będziemy rozwiązywać zagadki słuchowe "Środki wakacyjnego transportu" i zagadkę z treścią Barbary Szelągowskiej "Wakacje";
- będziemy wykonywać ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe;
- poznamy sposoby spędzania czasu wolnego latem w wybranych miejscach;
- poznamy zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać, aby wakacje były bezpieczne;
- poznamy przedmioty, które przydadzą się w wybranych miejscach letniego wypoczynku.