Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

grupa I "Kotki"

Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580

Kontakt e - mail dla Rodziców:

Czerwiec w grupie "Kotków"

Tydzień I „Co potrafią zwierzęta?”

  • dowiemy się jak wyglądają i co potrafią wybrane zwierzęta;
  • dowiemy się jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie;
  • dowiemy się dlaczego dżdżownica jest przyjacielem ogrodnika;
  • dowiemy się jakie zwierzęta pływają, latają, poruszają się po ziemi;
  • dowiemy się jakie ubarwienie mają zwierzęta i jakie znaczenie ma ubarwienie zwierząt;
  • dowiemy się co to znaczy ochrona zwierząt ;
  • dowiemy się jakie zwierzęta podlegają ochronie gatunkowej ;
  • dowiemy się dlaczego trzeba chronić zwierzęta zagrożone wyginięciem;
  • wysłuchamy opowiadania "Najwspanialsze zwierzaki";
  • wysłuchamy piosenki "Kto jest naj" i będziemy ją śpiewać;
  • wykonamy pracę plastyczną "Słoń" i "Dżdżownica" w ogrodzie;
  • będziemy oglądać książki, albumy o zwierzętach oraz zdjęcia przedstawiające zwierzęta;
  • będziemy grać w memory ze zwierzętami, dobierając obrazki w pary;
  • będziemy składać obrazek w całość i słuchając ciekawostek o papudze;
  • będziemy klasyfikować rysunki zwierząt na te, które latają, pływają i poruszają się po ziemi;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: poznajemy zwierzęta, jakie to zwierzę, jaki masz nastrój?

Tydzień II „Co mogę robić latem?”

  • jakie są charakterystyczne cechy krajobrazu w lecie ;
  • jakie kwiaty kwitną latem − co to jest piknik i jak można spędzać czas na pikniku;
  • jak obserwować drobne zwierzęta ;
  • co to jest tęcza i jakie ma kolory;
  • kiedy na niebie można zobaczyć tęczę ;
  • jak artyści przedstawiają lato na obrazach ;
  • jak możemy spędzać czas nad morzem/ w górach/ nad jeziorem/ w lesie/ pod namiotem;
  • dlaczego jedne przedmioty toną, a drugie utrzymują się na powierzchni wody;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Rodzinny piknik" oraz wiersza Iwony Fabiszewskiej "Wakacyjne marzenia";
  • wysłuchamy piosenki "Co daje lato" i będziemy ją śpiewać;
  • wykonamy prace plastyczne "Łódka" oraz "Tęczowy obrazek";
  • będziemy oglądać pocztówki przedstawiające krajobrazy w różnych porach roku i wybierać te, na których jest krajobraz w porze letniej;
  • będziemy nazywać czynności, które można wykonywać w różnych miejscach: nad morzem, w górach, w lesie, nad jeziorem;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: morze czy rzeka, muszle i ich cienie, krajobraz górski, żaglówki, odpoczynek nad jeziorem, wakacyjne plany, kiedy pada deszcz;

Tydzień III „Jak dać przedmiotom drugie życie?”

  • dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały papierowe;
  • dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe;
  • dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały metalowe;
  • dowiemy się jak ponownie wykorzystać materiały szklane; 
  • dowiemy się jak zrobić własną zabawkę z materiałów przeznaczonych do recyklingu;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Drugie życie przedmiotów";
  • wysłuchamy piosenki "Prezenty dla Ziemi" i będziemy ją śpiewać z uzyciem instrumentów perkusyjnych;
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: Witaj, Plastiludku, Co z tego zrobię?, Galeria plastikowej sztuki nowoczesnej;
  • będziemy uczestniczyć w eksperymentach i obserwacjach: słoik, błyszcząca kula;
  • uczestnicząc w rozmowie kierowanej "Rady na odpady";
  • wykonamy pracę plastyczną "Ekozabawki";

Tydzień IV „Za co kocham wakacje?”

  • dowiemy się w jakich miejscach można wypoczywać latem;
  • dowiemy się jakimi środkami transportu można wybrać się na wakacje;
  • dowiemy się jakie pamiątki można przywieźć z wakacji;
  • dowiemy się kogo nazywa się przyjacielem i co można ofiarować przyjacielowi na pamiątkę;
  • wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Odliczanie do wakacyjnego wyjazdu";
  • wysłuchamy wierszy: Jadwigi Koczanowskiej "Nie wolno!" Urszuli Kozłowskiej "Wesoły";
  • wysłuchamy piosenki "Wakacyjny start" i ją śpiewając;
  • będziemy opowiadać historyjkę obrazkową o wakacjach;
  • wykonamy prace plastyczne "Moje wymarzone wakacje" oraz "Pamiątka dla przyjaciela";
  • będziemy uczestniczyć w zabawach: kolorowe pociągi, wakacyjne podróże, wakacyjny plecak, bieg brzegiem morza, czym pojedziemy na wakacje?, gońcie mnie!, echo, zmień miejsce, na szlaku w górach, wracamy z podróży, poszukiwanie ukrytego skarbu, poszukaj przyjaciela, nasz krąg, pożegnanie, o czym szumi muszla, pakujemy walizki;
  • będziemy przeglądać pocztówki, przewodniki, mapy i  albumy i poznając ciekawe miejsca, które warto zwiedzić podczas wakacyjnych podróży z rodzicami;
  • będziemy rozwiązywać zagadki słuchowe "Środki wakacyjnego transportu" i zagadkę z treścią Barbary Szelągowskiej "Wakacje";
  • będziemy wykonywać ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe;
  • poznamy sposoby spędzania czasu wolnego latem w wybranych miejscach;
  • poznamy zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać, aby wakacje były bezpieczne;
  •  
  • poznamy przedmioty, które przydadzą się w wybranych miejscach letniego wypoczynku.