grupa I "Kotki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców:
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Klaudia - kotki207pm@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Maj w grupie "Kotków"
Tydzień I „Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?”
- poznamy ciekawe miejsca i budowle w miejscowości ich zamieszkania;
- dowiemy się jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej;
- dowiemy się jakie nazwy mają budynki użyteczności publicznej;
- poznamy ciekawe miejsca i budowle w Europie;
- poznamy ciekawe miejsca i budowle na świecie;
- dowiemy się jakimi środkami transportu można podróżować;
- dowiemy się jakie są charakterystycznych cechy miasta;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej „Podróże biedronki Dwukropki”;
- wysłuchamy utworów Krystyny Gowik: "To tu", "Magiczne miejsce", wierszyka Krzysztofa Sąsiadka "Okulary" oraz wiersza Barbary Szelągowskiej "Moja miejscowość";
- wysłuchamy piosenki: "Po przygodę" i będziemy ją śpiewać;
- wykonamy pracę plastyczną : Widok mojej miejscowości. Miejsce, w którym chciałbym/chciałabym mieszkać;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: cześć, jestem z…, w moim wymarzonym miejsc;
- będziemy obserwować piękno krajobrazu w miejscu zamieszkania;
- odbywając wycieczki w formie opowieści ruchowych do wybranych krajów Europy;
Tydzień II „ Czyim domem jest łąka?”
- dowiemy się dlaczego żaba jest zielona i jakie są jej umiejętności;
- poznamy jakie dźwięki można usłyszeć na łące;
- dowiemy się jak nazywają się i jak wyglądają najbardziej znane kwiaty rosnące na łące;
- dowiemy się jak nazywają się najbardziej znane gatunki motyli;
- dowiemy się co jest charakterystycznego w budowie motyli i niektórych owadów;
- dowiemy się jakie zwierzęta mieszkają na łące;
- dowiemy się jakie kolory i kwiaty lubi pszczoła;
- dowiemy się jak wygląda ul;
- dowiemy się jak powstaje miód;
- jakie są rodzaje miodów i czym się różnią od siebie;
- dowiemy się kto to jest pszczelarz i jak wygląda jego strój;
- dowiemy się co to znaczy ochrona przyrody i dlaczego należy dbać o przyrodę;
- dowiemy się jakie rośliny podlegają ochronie ścisłej, a jakie ochronie częściowej;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Urodzinowy strój żabki";
- wysłuchamy piosenki :Kto mieszka na łące i będziemy ją śpiewać;
- wykonamy prace plastyczne: "Pszczoła" oraz "Zielona żabka na wiosennej łące";
- namalujemy łąkę folią bąbelkową;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: gdzie ukryła się zielona żabka, wiosenne zabawy żabek, urodziny żabki, para dla motyla, poznajemy miłka wiosennego, zapachy łąki, rumianki na małe ranki, malujemy motyle, liczymy motyle;
Tydzień III „Czego życzę rodzicom?”
- dowiemy się kiedy obchodzimy Dzień Matki, a kiedy Dzień Ojca;
- dowiemy się jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata;
- dowiemy się jak nazywają się poszczególni członkowie rodziny;
- dowiemy się w jaki sposób można okazać miłość i przywiązanie rodzicom;
- dowiemy się jakie niespodzianki mogą przygotować dzieci z okazji święta rodziców;
- dowiemy się co można robić z rodzicami w wolnym czasie w domu i poza nim;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Wspomnienia z rodzinnego albumu";
- wysłuchamy wierszy i utworów Krystyny Datkun-Czerniak "Dla mamy", Bożeny Formy "Z mamą w kuchni", Krzysztofa Sąsiadka "Rodzina";
- wysłuchamy piosenki „A ja wole moja mamę” i nauczymy się ją śpiewać;
- wykonamy prace plastyczne: obrazek dla mamy oraz portret mojej mamy i portret mojego taty;
- wykonamy upominki dla rodziców: bransoletkę dla mamy i wazonik dla taty;
- będziemy brać udział w warsztatach dla mamy i taty, na których wykonamy torby z nadrukiem;
- uczestnicząc w zabawach: jak spędziłeś wczorajszy dzień?, robimy bukiety, Ojciec Wirgiliusz, rodzinna majówka, co robi tata? co lubię robić z mamą, a co z tatą, prezenty dla mamy, prezenty dla taty, koncert dla mamy;
- zastanowimy się, w czym dzieci mogą pomóc tacie, a w czym mamie;
- będziemy rozwiązywać zagadki;
- będziemy opowiadać o ulubionych wspólnych zajęciach z rodzicami;
Tydzień IV „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”
- dowiemy się jakie są ulubione zabawy dzieci;
- dowiemy się co to jest przyjaźń i jakie zachowania można uznać za przyjacielskie;
- dowiemy się jak sprawić niespodziankę chorej koleżance/ choremu koledze;
- dowiemy się co oznacza słowo niepełnosprawność;
- dowiemy się jak można pomagać ludziom niepełnosprawnym;
- dowiemy się co to jest język migowy;
- dowiemy się jakie słowa sprawiają radość innym;
- dowiemy się jak wyglądają dzieci mieszkające w innych częściach świata i w co lubią się bawić;
- dowiemy się kiedy i jak obchodzimy Dzień Dziecka oraz jakie marzenia mają dzieci;
- wysłuchamy opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej "Przyjaciele z piaskownicy", wiersza Iwony Róży Salach "Adaś i koledzy" oraz rymowanki Iwony Fabiszewskiej "Mój przyjaciel";
- wysłuchamy piosenki "Cztery strony świata" i będziemy ją śpiewać;
- wykonamy pracę plastyczną: "Portret mojego przyjaciela";
- wykonamy plakat: "Ulubione zabawy dzieci";
- będziemy rozmawiać o przyjaźni i poszukamy przykładów przyjacielskiego zachowania w grupie przedszkolnej;
- będziemy uczestniczyć w zabawach dramowych i zabawach dydaktycznych;
- będziemy uczestniczyć w zabawach: jaka to czynność? głos przyjaciela, moje rodzeństwo, co lubi moje rodzeństwo, co to znaczy niepełnosprawność, w świecie ciszy, zabawa w tropicieli, różni, a jednak tacy sami, gdzie mieszkają dzieci;