grupa VII "Skrzaty"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców:
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Dorota i Pani Karolina - skrzaty207@gmail.com
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Maj w grupie "Skrzatów"
Tydzień I „Polska moją ojczyzną”
- porozmawiamy o emocjach na podstawie książki „Gucio się martwi”;
- rozwiniemy umiejętności wokalne, nauczymy się śpiewać piosenkę „Słonko wita dzieci”;
- „Gutek mówi: O tym marzę…” będziemy nabywać umiejętność odkrywania głoski [G, g] podczas ćwiczeń słuchowych do wiersza;
- poznamy wygląd i sposób kreślenia litery g, G;
- wysłuchamy legendy Mariana Orłonia i Jana Tyszkiewicza „O Lechu i Białym Orle”- poznamy nazwy trzech stolic Polski i ich położenie na mapie;
- wykonamy pracę plastyczną „Godło Polski”;
- będziemy doskonalić umiejętność Odczytywania pełnych godzin na zegarze wskazówkowym;
- będziemy rozwijać i doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 12 podczas zabaw matematycznych z wykorzystaniem kostek do gry;
- poszerzymy wiedzę na temat Polski - obejrzymy film edukacyjny „Święta majowe”;
Tydzień II „Co potrafią strażacy?”
- „Kiedy wezwać straż pożarną?” zainspirowani treścią wiersza Małgorzaty Barańskiej będziemy rozmawiać o numerach alarmowych oraz o zawodzie strażaka;
- będziemy rozwijać i doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 12;
- „Dobry murarz, pan Damazy” będziemy nabywać umiejętność odkrywania głoski [d] podczas ćwiczeń słuchowych do wiersza;
- poznamy wygląd i sposób kreślenia litery d, D;
- w zabawie z wierszem-rymowanką będziemy dokonywać syntezy sylab, innych cząstek wyrazów oraz głosek;
- „Wiosna wokół nas” będziemy przyglądać się przyrodzie podczas spacerów i zabaw w ogrodzie przedszkolnym;
Tydzień III „Majowa łąka. Co w trawie piszczy?”
- będziemy doskonalić umiejętność układanie krótkich zdań dotyczących wiosny;
- rozwiążemy zagadki słuchowe „co to za dźwięki” - będziemy zgadywać co w przyrodzie wydaje takie dźwięki;
- wykonamy pracę plastyczną - „Majowa łąka” - malowanie łąki farbami, metodą stemplowania, przyklejanie kwiatów oraz owadów;
- posłuchamy wiersza Arkadiusza Maćkowiaka i Dominiki Żebrowskiej „Łąka” oraz opowiadania Magdaleny Hinz „Spacer na łąkę”- poszerzymy wiedzą przyrodniczą na temat zwierząt żyjących na łące;
- będziemy doskonalić umiejętność wykonywania obliczeń matematycznych z użyciem znaków +, -,=;
- „Dzwoni, dzwoni wielki dzwon” będziemy nabywać umiejętność odkrywania głoski [dz] podczas ćwiczeń słuchowych do wiersza;
- poznamy wygląd i sposób kreślenia dwuznaku dz, Dz;
- obejrzymy film edukacyjny „Ratujmy pszczoły”, porozmawiamy o tym, dlaczego pszczoły są pożyteczne;
- wykonamy ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy - język, wargi, żuchw, naśladując zwierzęta żyjące na łące;
Tydzień IV „Moi rodzice – święto całej rodziny”
- „Moje ulubione zabawy z rodzicami” - będziemy doskonalić umiejętność wypowiadania się na dany temat;
- „Jak nasza mama zreperowała księżyc” (J. Papuzińska) będziemy rozmawiać na temat treści opowiadania i rozwijać umiejętność formułowania własnych wypowiedzi;
- „Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz” podczas zabaw z wierszami będziemy doskonalić uwagę, pamięć słuchową, słuch fonemowy;
- „Dżamil zjadł drożdżówkę” będziemy nabywać umiejętność odkrywania głoski [dż] podczas ćwiczeń słuchowych do wiersza;
- poznamy wygląd i sposób kreślenia dwuznaków dż, Dż;
- w zabawie matematycznej będziemy rozwijać umiejętność przeliczania elementów zbiorów z użyciem znaków +, -, = i >;
- „Orientuj się” podczas zabaw ruchowo-muzycznych będziemy utrwalać umiejętności orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni.