Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

STYCZEŃ - gry i zabawy matematyczne

Gry i zabawy matematyczne

  • najlepszym sposobem na wprowadzenie dzieci w świat matematyki są gry i zabawy; matematyka może sprawić przyjemność, jeśli dziecko zacznie ją poznawać poprzez zabawę i gry planszowe np.; warcaby, kółko i krzyżyk, domino itp ;
  • gra planszowa „Wąż” – dziecko wraz z rodzicem rysuje planszę, która przedstawia węża. Wspólnie odmierzają klockiem pola, dziecko liczy; zaznaczają start i metę oraz miejsce na pionki; uczestnicy gry kolejno rzucają kostkę, liczą ilość kropek; następnie przesuwają pionki po polach do przodu; wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety;
  • zabawa badawcza „Ile kubków wody mieści się w butelce?” – rodzic proponuje wlej do butelki 1 kubek wody; zaznacz kreską na butelce, ile jej jest; wlej drugi kubek i znowu zaznacz; czy pamiętasz, ile kubków wody wlałeś do butelki? dziecko, które było zajęte przelewaniem wody nie liczyło kubków - wystarczy jednak, aby rodzic rysował podziałkę, a dziecko będzie potrafiło udzielić prawidłowej odpowiedzi; jeśli są kłopoty rodzic pomaga; ćwiczenie kontynuujemy, wlewając kubkami wodę do butelki i rysując podziałkę, aż butelka będzie pełna;
  • zabawa matematyczna „sweter z guzikami” – polega na dodawaniu lub odejmowaniu guzików na swetrze, zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek na kostce;
  • „zgaduj zgadula” - zagraj z dzieckiem w prostą grę (do zabawy zapraszamy kilka osób) - pozwól dziecku trzymać w dłoniach od 2 do 6 przedmiotów i potrząsać nimi (monety, guziki lub fasolki lub inne przedmioty, które przy potrząsaniu powodują hałas; potrząsając nimi dziecko powie „Zgadnij, ile ich mam” - trzeba zgadnąć, iloma przedmiotami dziecko potrząsa (sądząc po odgłosie); następnie Rodzic potrząsa przedmiotami, a dziecko niech zgaduje;
  • matematyczna wyliczanka – jabłko, gruszka, i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy), kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy), marchewka , pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3 razy), kalarepa i mak – za uszy (2 razy) się złap;
  • zabawa paluszkowa – dziesięć palców mam, każdy stoi sam, czasem sobie porachuję czy któregoś nie brakuje, czy je wszystkie mam, pierwszy palec wielki – wskazujący na figielki, trzeci palec to największy, a ten czwarty trochę mniejszy, piąty to palec mały oto szereg cały;