Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

grupa VI "Misie"

Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580

KONTAKT e - mail dla Rodziców :
KWIECIEŃ W NASZEJ GRUPIE :   

Tydzień I „Dbamy o przyrodę”

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Generał Mamuś”;
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza planeta Ziemia;
  • rozwiną koordynację wzrokowo-ruchową poprzez zabawę rytmiczna z użyciem bębenka;
  • wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi;
  • poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku;
  • utrwalą zasady segregowania śmieci;
  • będą układać sekwencję według wzoru (rytmu);
  • będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie;
  • wykonają odznakę przyjaciela przyrody;
  • będą dzielić słowa na głoski;
  • wymyślą zastosowanie dla energii wiatru;
  • wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym;
  • określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi;
  • rozwiną umiejętność tworzenia kodu poprzez zabawę „Ekologiczny świat”;

Tydzień II „Wiosna na wsi”

  • wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Misja ratunkowa”;
  • będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski;
  • dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich;
  • będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich;
  • poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Zapracowany kogut”;
  • poznają różne rodzaje wag;
  • będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze;
  • dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich;
  • dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik;
  • wykonają makietę wiejskiego podwórka;
  • dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś;
  • ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik);
  • będą układać zdania z określonymi słowami;

Tydzień III „Polska – moja ojczyzna”

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Moje miejsce na ziemi" oraz legendy Mariana Orłonia "O Lechu i Białym Orle";
  • poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu;
  • wysłuchają piosenki Polska – moja ojczyzna i ją zaśpiewają;
  • będą rozwijać słownictwo;
  • dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe;
  • poznają flagi państw europejskich;
  • poznają narzędzia służące do pomiaru płynów;
  • wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów;
  • poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE;
  • dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej;
  • dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej;
  • wysłuchają hymnu Polski;
  • rozwiążą zagadki na temat symboli narodowych;
  • będą uczestniczyć w quizie o Polsce;

Tydzień IV „Wiosenna przyroda”

  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Maszeruje wiosna”;
  • wysłuchają bajki „Bajka o radości i smutku” i nazwą emocje w niej występujące;
  • będą liczyć wyrazy w zdaniach oraz sylaby i głoski w słowach;
  • rozwiną zdolność improwizacji wokalnych i koordynacji słuchowo ruchowej podczas zabawy przy piosence „Wiosna”;
  • wysłuchają wiersza M. Strękowskiej- Zaremby „Leśne piosenki”- nazwą ptaki występujące w wierszu;
  • będą klasyfikować sylwet zwierząt np. zwierzęta które mają skrzydła, cztery nogi, mają pióra;
  • wykonają pracę plastyczną „Wiosenne drzewa” z wykorzystaniem farb plakatowych;
  • poznają życie pszczoły, ich pożyteczność dla przyrody i człowieka;
  • poznają budowę kwiatów;
  • nazwą kwiaty wczesnowiosenne i opiszą ich wygląd;
  • poznają rośliny i zwierzęta żyjące na łące- opiszą ich wygląd własnymi słowami;
  • rozwiążemy zagadki słowno - obrazkowe „Na łące”;
  • wykonają pracę plastyczną „Motyl” tworząc motyla w symetrii osiowej wykorzystując plamę barwną;