grupa VI "Misie"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
KONTAKT e - mail dla Rodziców :
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Karolina i Pani Klaudia - misie207@o2.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - przedszkole207@gazeta.pl
KWIECIEŃ W NASZEJ GRUPIE :
Tydzień I „Dbamy o przyrodę”
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Generał Mamuś”;
- wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza planeta Ziemia;
- rozwiną koordynację wzrokowo-ruchową poprzez zabawę rytmiczna z użyciem bębenka;
- wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi;
- poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku;
- utrwalą zasady segregowania śmieci;
- będą układać sekwencję według wzoru (rytmu);
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie;
- wykonają odznakę przyjaciela przyrody;
- będą dzielić słowa na głoski;
- wymyślą zastosowanie dla energii wiatru;
- wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym;
- określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi;
- rozwiną umiejętność tworzenia kodu poprzez zabawę „Ekologiczny świat”;
Tydzień II „Wiosna na wsi”
- wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Misja ratunkowa”;
- będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski;
- dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich;
- będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich;
- poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Zapracowany kogut”;
- poznają różne rodzaje wag;
- będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze;
- dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich;
- dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik;
- wykonają makietę wiejskiego podwórka;
- dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś;
- ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik);
- będą układać zdania z określonymi słowami;
Tydzień III „Polska – moja ojczyzna”
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Moje miejsce na ziemi" oraz legendy Mariana Orłonia "O Lechu i Białym Orle";
- poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu;
- wysłuchają piosenki Polska – moja ojczyzna i ją zaśpiewają;
- będą rozwijać słownictwo;
- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe;
- poznają flagi państw europejskich;
- poznają narzędzia służące do pomiaru płynów;
- wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów;
- poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE;
- dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej;
- dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej;
- wysłuchają hymnu Polski;
- rozwiążą zagadki na temat symboli narodowych;
- będą uczestniczyć w quizie o Polsce;
Tydzień IV „Wiosenna przyroda”
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Maszeruje wiosna”;
- wysłuchają bajki „Bajka o radości i smutku” i nazwą emocje w niej występujące;
- będą liczyć wyrazy w zdaniach oraz sylaby i głoski w słowach;
- rozwiną zdolność improwizacji wokalnych i koordynacji słuchowo ruchowej podczas zabawy przy piosence „Wiosna”;
- wysłuchają wiersza M. Strękowskiej- Zaremby „Leśne piosenki”- nazwą ptaki występujące w wierszu;
- będą klasyfikować sylwet zwierząt np. zwierzęta które mają skrzydła, cztery nogi, mają pióra;
- wykonają pracę plastyczną „Wiosenne drzewa” z wykorzystaniem farb plakatowych;
- poznają życie pszczoły, ich pożyteczność dla przyrody i człowieka;
- poznają budowę kwiatów;
- nazwą kwiaty wczesnowiosenne i opiszą ich wygląd;
- poznają rośliny i zwierzęta żyjące na łące- opiszą ich wygląd własnymi słowami;
- rozwiążemy zagadki słowno - obrazkowe „Na łące”;
- wykonają pracę plastyczną „Motyl” tworząc motyla w symetrii osiowej wykorzystując plamę barwną;