grupa VI "Motylki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców:
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Iwona i Pani Edyta - motylkiPM207@gmail.com
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Wrzesień w grupie "Motylków"
Tydzień I „Jestem przedszkolakiem”
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami w przedszkolu poprzez rozmowy, wyjaśnienia, codzienne zabawy w grupie rówieśniczej;
- zabawy integracyjne pozwalające zintegrować dzieci, zwłaszcza osoby nowe w naszej grupie;
- rozwijanie nawyków związanych z poprawnym i pozytywnym budowaniem relacji rówieśniczych w grupie;
- rozwijanie nawyków związanych z dbaniem o własną klasę, porządkowanie po skończonej zabawie, działalności plastycznej oraz wszelkiej innej działalności;
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi, umiejętności wypowiadania się na tematy różne wynikające z omawianych zagadnień w oparciu o literaturę, własne doświadczenia, ilustracje;
- wyrabianie nawyków, empatii u dzieci poprzez zaopiekowanie się nowymi dziećmi w grupie, zachęcanie do zabaw, wspólnych działań;
Tydzień II i III „Nasze zasady”
- kształtowanie umiejętności używania form grzecznościowych w życiu wobec innych osób, uzasadnianie słuszności ;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem;
- wspólne ustalanie kodeksu grupy dotyczącego zachowań w grupie wobec dzieci, osób dorosłych w grupie oraz na terenie całego przedszkola;
- rozmowy dotyczące reguł w grupie, dobrych i negatywnych zachowań, rozwijanie tematu poprzez własne uwagi, przemyślenia; wzbogacanie tematyki kolorowymi ilustracjami;
- rozwijanie umiejętności związanych z orientacją przestrzenną - używanie zwrotów: na, pod, za , obok itd.;
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce - zabawy z piosenką, z wykorzystaniem płyt CD;
Tydzień III „Przyjaźń ważna rzecz”
- rozwijanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji rówieśniczych;
- prowadzenie rozmów nt. przyjaźni, zalet dobrych relacji z drugą osobą, wyjaśnianie pojęcia przyjaźń;
- osłuchanie z piosenką „Serduszko przyjaźni”, wspólne śpiewanie, zabawy muzyczno-taneczne;
- oto ja - rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części ciała z uwzględnieniem znajomości poszczególnych palców;
- rysowanie postaci z uwzględnieniem szczegółów, drobnych elementów, zwracanie na odpowiedni dobór kolorów, dokładność wykonywanej pracy;
- zabawy z literą O,o - poznanie zapisu graficznego, wykonywanie zadań związanych z literą;
- zabawy z cyfrą 1, poznanie zapisu graficznego, ćwiczenia grafomotoryczne;