grupa III "Biedronki"
Rachunek bankowy przedszkola do wpłat za przedszkole i żywienie:
49 1240 1037 1111 0011 0912 7580
Kontakt e - mail dla Rodziców:
- kontakt indywidualny z wychowawcą - Pani Monika i Pani Paulina - biedronki207@wp.pl
- kontakt z Przedszkolem i Panią Dyrektor - kontakt@pm207.elodz.edu.pl
Wrzesień w grupie "Biedronek"
Tydzień I i II „Witamy w przedszkolu - kodeks przedszkolaka”
- utrwalamy zasady zapewniające bezpieczeństwo podczas pobytu w budynku przedszkola, w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów i wycieczek;
- przypominamy zasady obowiązujące w toalecie, szatni przedszkolnej, podczas jedzenia posiłków;
- nasza sala- pamiętamy o porządkowaniu miejsca pracy i zabawy, zapamiętujemy gdzie mieszkają poszczególne zabawki;
- tworzymy kodeks grupowy;
- prawa dziecka - mamy prawo do zabawy i nauki;
- „Wesoła zabawa” - zapoznanie z piosenką, zabawy muzyczno- ruchowe;
- zabawy i ćwiczenia usprawniające narządy mowy- Robimy porządki;
- „Biedroneczki" - praca plastyczna, symbol naszej grupy;
- Realizujemy program adaptacyjny;
Tydzień III „To jestem ja”
- rodzinny album - oglądanie zdjęć, opowiadanie o członkach swojej rodziny; porównywanie zdjęć nauczycielki z dzieciństwa i obecnie;
- rysowanie członków najbliższej rodziny;
- słuchamy opowiadania „Jak szybko płynie czas” - opisujemy zmiany zachodzące w wyglądzie dzieci na przestrzeni lat;
- to jestem ja - dzieci zapamiętują swoje imię, nazwisko, wiek, adres;
- mój wygląd - zabawa z wykorzystaniem lusterek;
- czym się różnimy - zabawy badawcze, odciski palców i dłoni;
- „Bawiły się dzieci paluszkami” - zabawy z piosenką;
- ćwiczenia fonacyjne i oddechowe z piosenką „Wesoły przedszkolak”;
- wskazujemy i nazywamy części ciała, określamy które występują parami, a które pojedynczo;
- mój portret - rysowanie pastelami;
Tydzień IV „Bezpieczni na drodze”
- zabawa dydaktyczna - światła sygnalizatora;
- praca z obrazkiem - zasady ruchu drogowego, określanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu;
- słuchanie wiersza „Kolorowe znaki”, poznanie wybranych znaków drogowych;
- zabawy z piosenką „Czerwone światło”;
- spacer na pobliskie skrzyżowanie - potrafimy zachować się jako piesi w ruchu ulicznym;
- ćwiczenia słuchowe - pojazdy na naszych ulicach;
- przejście dla pieszych - wydzieranka z papieru;
- karty pracy - rysowanie po śladzie;
- kształty wokół nas - koło, kwadrat, trójkąt;
Tydzień V „Idzie jesień przez ogród, sad”
- podajemy przeciwieństwa do stanów emocjonalnych - zabawy z planszami demonstracyjnymi;
- spacerujemy w okolicy przedszkola - poznajemy ulice, zabytki, punkty usługowe;
- uczestniczymy w zabawach integracyjnych - jesteśmy mili i koleżeńscy;
- świętujemy "Dzień Jabłka";
- wyjaśniamy słowo sad na podstawie opowiadania „Niezwykłe spotkanie”;
- rozpoznajemy owoce po wyglądzie, smaku, dotyku;
- degustujemy wybrane owoce i warzywa, poznajemy nowe smaki;
- porządki w spiżarni - klasyfikowanie przedmiotów według jednej lub dwóch cech;
- składamy obrazki warzyw lub owoców rozcięte na 3 lub 4 - części;
- warzywne stempelki - zabawy plastyczne;